20 Ocak 2017 Cuma

YAŞADIĞIMIZ HAYAT BİR RÜYA MI ?

3. seviye rüya yani rüya içinde rüya üzerine şahsi bir tecrübemi paylaşmak istiyorum. Bir keresinde uyurken bir rüya görüyordum, bu rüya bir kabustu. Bu rüyada yüksekten düşüp ölüp uyandım ve rahatladım, çünkü rüyadan gerçek dünyaya döndüğümü sanıyordum. Uyandığım yeni ortamda kötü adamlar beni öldürmek için kovalıyor ve bu ortam da kabusa dönmüştü, sonra farkettim ki bu da bir rüya. Bu rüyada da kötü adamlar beni öldürdüler ve uyandım. Ohh be, kurtuldum, ne kötü kabustu dedim. Yeni ortam da bir kabusa döndü ve burada da ölerek en son gerçek dünyaya uyandım ve bir şok içindeydim. Bir an uyku sersemliği ile en son uyandığım dünyanın da gerçek olup olmadığını bir süre algılayamadım ve şüpheye düştüm. Uykunun sersemliğini atınca artık rüyaların bittiğini anladım. Gördüğüm rüyalar o kadar gerçekçiydi ki hangisi rüya hangisi gerçek dünya iyice karıştırdım.
Siz de daha önce rüya içinde rüya gördünüz mü ? Deneyiminiz nasıldı ?

Ya bu yaşadığımız dünya da bir rüya ise ve ölünce uyanırsak ve uyandığımız dünya gerçek yaşam ise !! Veya ölünce uyandığımız ortam da bir çeşit rüya veya hayal ise bunu nasıl anlayabiliriz ve ispat ederiz ?

Bir hadiste şöyle söylenmiş: "İnsanlar uykudadır, ölünce uyanırlar"

Daha sonra, yaşadığım bu deneyimi inception filminde buldum.
Inception filminde alt seviyede rüyalara iniliyordu; yani rüya içinde rüya.
Leonardo Di Caprio, uyandığı dünyanın gerçek olup olmadığını anlamak için, yanında bulundurduğu bir totem olan topaçı çeviriyor; topaç dönüp durursa uyandığı yeri gerçek dünya olarak algılıyordu; topaç durmaz da sürekli dönerse, bulunduğu yer rüyaydı.
Filmin son sahnelerinde Leonardo di Caprio en son gerçek dünyaya uyandığını sanıyordu fakat elindeki topaç şeklindeki totem hiç durmuyordu. Burada filmin verdiği esas mesaj şuydu; gerçek dünya sandığınız hayat da bir rüya, bir hayal.

Daha önce rüya içinde rüya gördünüz mü ?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder